Vetlanda
Huvudmeny
Lyssna

Servicedeklaration: Kontakt och bemötande

När du kontaktar Vetlanda kommun ska du kunna nå den person eller funktion du söker. Du ska få svar på din fråga eller kunna framföra ditt ärende till rätt person. I kontakten med oss kan du förvänta dig ett gott bemötande.

Kontakt – svar direkt eller inom två dagar

Vi lovar

  • Vi besvarar en enkel fråga som du ställer via e-post eller brev inom två dagar.
  • Du ska bli kopplad till en person som kan svara på din fråga direkt när du ringer till kommunens växel och ställer en enkel fråga. Vi erbjuder möjlighet att lämna meddelande, så att vi kan kontakta dig inom två arbetsdagar om den du söker inte svarar i telefonen.

Bemötande – trevligt, tydligt och rätt

Vi lovar

  • Vi bemöter dig på ett trevligt, respektfullt och engagerat sätt.
  • Vi besvarar din fråga med ett tydligt svar som innehåller den information du behöver.
  • Vi hjälper dig att nå rätt person. Du ska inte behöva ha kunskap om vår organisation när du kontaktar oss.

Ditt ansvar

  • lämna kontaktuppgifter så vi kan kontakta dig.
  • bemöta oss med samma respekt som vi bemöter dig med.

Vi vill veta vad du tycker

Lämna synpunkter, beröm eller klagomål, på den här servicedeklarationen eller på kommunens verksamhet i stort. Du får svar inom tio dagar. Lämna dina synpunkter på Synpunkt Vetlanda eller ring kommunens servicecenter på telefon 0383-971 00.

Kontakt

Kommunledningsförvaltningen

Stadshuset
574 80 Vetlanda

Telefon: 0383-971 00
kommun@vetlanda.se

Senast uppdaterad 2017-10-19

Synpunkt Vetlanda