Hos konsumentvägledningen, Konsument Höglandet, kan du få hjälp och rådgivning om tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument och vad det innebär att konsumera hållbart.
Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.
Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:
Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vetlanda, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.
Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn. Barn har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.
Mer information om konsumentvägledning och hur du bokar tid finns på Konsument Höglandets webbplats.
Konsument Höglandet – konsumentvägledning Länk till annan webbplats.