Gå till innehåll
3 Servicemeddelanden
3 Servicemeddelanden

Kontakt och bemötande - servicedeklaration

Vetlanda kommun garanterar service i toppklass!

Det är viktigt att du som kontaktar kommunen upplever att du får en bra och snabb service av oss som arbetar i Vetlanda kommun. Kvaliteten på våra tjänster ska vara god och du ska få ett gott bemötande. Dina behov och dina intressen står i centrum. Vår service ska vara på lika villkor för alla.

Vi ska vara tillgängliga för dig.

Vi lovar

  • Du ska uppleva att du blir professionellt bemött när du tar kontakt med kommunen,
  • Du ska kunna få kontakt med kommunens verksamheter under arbetsdagar,
  • Du ska bara behöva ringa ett samtal för att komma i kontakt med rätt person,
  • Du blir kontaktad inom två arbetsdagar om den du söker inte är på plats,
  • Du får besked/kontakt/svar på telefon, e-post, sms, frågor i sociala medier och chatt inom två arbetsdagar. Vi svarar dig företrädelsevis i den kanal du kontaktat oss om inte behov av annat kontaktsätt finns.
    Detta gäller inte rena sälj- och informationsmejl där återkoppling inte kan förväntas.

Vi vill veta vad du tycker

Lever vi inte upp till dina förväntningar? Tycker du att något kan göras på ett bättre sätt? Har du synpunkter på vår service? Vi vill gärna veta det, så att vi kan utvecklas för att ge dig en så bra service som möjligt. Du framför enklast dina synpunkter via vår e-tjänst Synpunkt Vetlanda. Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad:

Sidfot

Stängt nu