Intyg från Vetlanda kommun som arbetsgivare

Här kan du som arbetar eller har arbetat i Vetlanda kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg, Årsinkomst eller inkomstintyg.

Arbetsgivarintyg

Vetlanda kommun lämnar intyg för som längst två år bakåt i tiden enligt arbetslöshetskassornas Samorganisation eller kortare om din anställningstid är mindre än två år. Vid särskilda fall kan din A-kassa begära på äldre intyg och vi utfärdar på som längst sex år bakåt i tiden.

Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. A-kassan, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen kan begära arbetsgivarintyg. Arbetsgivarintyg skickas digitalt till arbetsgivarintyg.nu.

Tjänstgöringsintyg

Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Ett tjänstgöringsintyg använder du för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning.

Tjänstgöringsbetyg

Tjänstgöringsbetyg kan du få först efter att du slutat din anställning.

Årsinkomst

Årsinkomst till Försäkringskassan lämnas på Försäkringskassans webbplats.

Inkomstintyg

Inkomstintyget innehåller uppgifter om anställning och inkomst. Ett inkomstintyg kan du behöva om du har ärenden gällande banken, barnomsorg, försäkringsbolag.

Intyg om förlorad arbetsinkomst

Intyg om förlorad arbetsinkomst används när du behöver styrka vilken arbetsinkomst du förlorat för att exempelvis medverka i fackliga möten eller andra aktiviteter.

Du ansöker om intyg via vår e-tjänst.

Beställning av intyg och skatteärende till lönekontoret Länk till annan webbplats.

Senast uppdaterad:

Öppet idag: 08:00 - 12:00 | 13:00 - 16:00