Gårdsrundan i Vetlanda

Välkomna till en helg av smaker och upplevelser i hela Jönköpings län, men med hela åtta stopp i Vetlanda kommun.

För fjärde året i rad är det dags för Gårdsrundan i Jönköpings län, en årlig fest med fokus på maten i vårt län. Ett tillfälle att upptäcka alla de fantastiska livsmedelsföretagarna runt om i länet och samtidigt få en inblick i hur mat produceras och förädlas.

I Vetlanda kommun är följande åtta företag med och visar upp sig:

Om Gårdsrundan

Målet med Gårdsrundan är att öppna upp dörrarna till våra fantastiska matpärlor genom att lyfta fram länets enastående matproducenter, förädlare, öppna gårdar, caféer och restauranger som alla arbetar med lokala råvaror - för att fler ska få kunskap om hur mat produceras och förädlas.

Gårdsrundan anordnas inom ramen för arbetet med den regionala livsmedelsstrategin och finansieras av Region Jönköpings län. Genomförandet är ett samarbete mellan Region Jönköpings län, LRF, Länsstyrelsen i Jönköpings län, Hushållningssällskapet Jönköping, Jönköpings kommun, Vetlanda kommun, Värnamo kommun, Gislaveds kommun, Vaggeryds kommun samt NUVAB och Enter Gislaved

Mer information om evenemanget

Evenemangsinformation