Musikcaféserien - Tankar och toner från roten

En hommage till Tage Danielsson.

Tina Ahlin sitter på en trappa intill sitt dragspel

Ingen kunde som Tage Danielsson vrida och vända och förvandla det mest triviala och småtrista i världen till skimrande magi. Tina Ahlin och Trio X bjuder denna kväll på en hommage till Tage Danielsson, helt i Hasse och Tages anda. Det bjuds på kända och okända låtar i form av jazz, visa, lyrik och monologer kryddat med massor av glädje och spontana infall.

Tina Ahlin har varit verksam som pianist, sångerska, munspelare, dragspelare och kompositör i över trettio år. Hon samarbetade under många år med Hasse Alfredson i revyer, julshower och teaterföreställningar. Nu kommer hon till Musikcaféserien med en egen tonsatt svit av Tages lyrik. Som medmusikanter denna afton medverkar kända Trio X, bestående av Lennart Simonsson, Per Johansson och Joakim Ekberg, som med liv och lust gett sig in i Tages och Tinas låtskatt.

Detta är den femte av sju konserter i Musikcaféserien.

Biljettinformation

Entré kostar 180 kronor. Köp i förväg för att säkerställa din biljett.

Abonnemang till Musikcaféserien

Du kan även köpa ett abonnemang till Musikcaféserien där sju konserter ingår. Abonnemang kostar 750 kronor och köper du två blir priset 1 200 kronor. Abonnemang finns att köpa på Nortic Länk till annan webbplats. eller på Vetlanda bibliotek.

Evenemangsinformation

klockan till