Gå till innehåll
3 Servicemeddelanden

Nyttiga nätverk och klistriga kluster

Vill du vara med och samverka för en levande landsbygd? Välkommen till en föreläsning om hur man kan bygga ett ”ekosystem” till stöd för en stärkt landsbygdsutveckling.

Nyttiga nätverk och klistriga kluster

Thomas Norrby jobbar på Sveriges Lantbruksuniversitet och är samverkansansvarig för området landsbygdsutveckling på institutionen för stad och land. Tillsammans med studenter från universitetet föreläser Norrby på Farstorps gård den 9 september om kraften i kluster och vilka positiva effekter det kan medföra landsbygdsutveckling.

Under träffen får du lyssna på tre olika platsers erfarenheter och därefter delta i gruppdiskussioner.

Drop-in fika från klockan 18.30. Programmet startar klockan 19.

Fri entré.

Träffen arrangeras som ett samarbete mellan Småland Trädgård och Vetlanda kommun och är en del av Vetlanda kommuns landsbygdsvecka 2024.

Anmälningsinformation

Evenemangsinformation