Höstfestival - Önskekonsert med Trio de Luxe

Välkommen på önskekonsert med Trio de Luxe! Trio de Luxe är en trio bestående av flöjt, violin och cello. Önskekonsert innebär att du får en reportoarlista och publiken får välja från listan.

Musikerna i Trio de luxe med instrumenten fiol, flöjt och cello

Ensemblen har varit verksam sedan 2017 och gjort ett femtontal konserter årligen. Deltagarna är Erik Sunnerstam, Marie Louise Sjöberg och Lena Müller. Det bjuds på enklare förtäring i pausen.

Erik Sunnerstam – flöjt

Erik tog diplom vid musikhögskolan i Stockholm 1990 och har jobbat på Folkoperan i 26 år. Han är nu frilans och har tjänstgjort i Symfoniorkestern i Norrköping, Gävle Symfoniorkester, Nordiska Kammarorkestern i Sundsvall, Svenska Kammarorkestern i Örebro samt Bergen Symfoniorkester. Erik är även en flitigt anlitad vikarie i El Sistema musikskola i Södertälje.

Marie Louise Sjöberg – violin

Marie Louise har sina rötter i småländska Rörvik och efter musikstudier i Danmark och Österrike fick hon anställning i Musica Vitae där hon jobbat i många år.
Numera är hon frilans och har jobbat i bland annat annat Sveriges Radios Symfoniorkester, Kungliga Filharmonikerna, Uppsala Kammarorkester med flera.
Marie Louise vikarierar även i Stockholms kulturskolor.

Lena Müller – cello

Lena har studerat på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm och på Brandon University School of Music i Kanada. Efter studierna fick hon anställning i Gävle Symfoniorkester där hon jobbade några år innan hon flyttade till Växjö och blev frilans. Hon har spelat många år med Robert Wells i Rhapsody in Rock och har turnerat med bland andra Jill Johnson och Sanna Nielsen.

Lena har vikarierat i många av landets orkestrar men spelar numera mest kammarmusik och undervisar på kulturskolan i Växjö.

En del av Höstfestivalen

Evenemanget är en del av Höstfestivalen i Vetlanda kommun. Höstfestivalen arrangeras med stöd från Witalabostäder och Njudung Energi.

Biljettinformation

Biljettpris 200 kr, antalet platser är begränsade.

Evenemangsinformation

klockan till